Dalajláma

Petr Novák „Tibetský buddhismus“ je kombinací Dharmy, lámaismu, dokonce hinduismu a místních šamanských praktik a pověr. Buddha, tedy nepálský princ Sidhartha Gautama, by svou Dharmu v Tibetu nepoznal ani podle názvu. Je to strašlivá patlanina, což neznamená, že se v tom nedají najít střípky kvalitní duchovní praxe. Dalajlámu učili lámové, potom Harrer (hrál ho Pitt v Sedmi letech v Tibetu), tedy rakouský nacista a za svého učitele považuje i marxistu Maa. Byl na výplatní pásce CIA a je členem globalistického spolku Římský klub, proto se zúčastňoval Havlova Fóra 2000, který byl předsedou tohoto elitářského klubu pro střední Evropu. Navíc sám o sobě tvrdí, že je marxistou. Jinými slovy: Dalajláma byl vždy trochu naivní člověk a za to, že byl financován Západem a bylo mu umožněno žít bez práce ve vyhnanství, tak musel a musí cosi činit pro své chlebodárce. A proto nejdříve tvrdil, že je nutné, aby Evropané přijali migranty v rámci lidskosti a hned za dva roky (změnila se globální situace) již zcela obráceně tvrdil, že Evropa patří Evropanům a to proto, že se změnily noty. Na Západě mu roky uměle zvedají rating, dělají mu reklamu, vydávají jeho knihy a tak docílili toho, že má určitou autoritu mezi masami a to je využíváno globálním řízením. Nemyslím, že je to vnitřně parchant, ale i dobrý člověk plný ideálů může být chytře použit v naprosto proti-lidských hrách.

Buddhismus (ideologie) se dostal do Tibetu z Indie v 7. století a splynul tam se všemi místními náboženstvími, proto se v něm vyskytují vyloženě hinduistické prvky (viz. např. výše zmíněná jantra), také védská tantra, z místní tradice bönu zůstali jako „elity“ lámové a také mnoho zmínek o démonech, věštění apod. Mým cílem je psát, jak se věci mají a nikoliv jak si je někdo přeje a proto s někým diskutuji i o takovýchto „nesmyslech“, protože tam začíná nechápání i jiných věcí. Je škoda, že je mnoha lidmi míchanice zvaná TB, což je jakýsi paskvil lámů, z nichž má momentálně největší slovo naivní marxista, zaměňována za Buddhovu Dharmu.

„TB je jednoduše evolucí předchozího mahajánového učení“. Asi nemá smysl psát dvěma vyznavačům TB, že Buddha byl jen JEDEN a že jakési EVOLUCE, jsou právě tím překroucením a zmršením jeho učení, že? Na to jste příliš zahledění do „svého“ učení a do svého ega (přece se již z principu nemohu roky věnovat nějakým hloupostem), že? Jste tak podmínění a tak neskutečně tupí, že mi jako důkaz, že praktikujete Dharmu skutečného historického Buddhy, píšete jména učitelů jedné sekty, kteří si právě toto učení překroutili dle míry svého chápání a znalostí té doby. Ne pánové, 6 Nauk Naropy (jak již název napovídá) nemá se Šákjamunim nic společného – je to metoda kterou vytvořil Tilopa. Ne, žádnou Velkou (ani malou) pečeť Buddha nevyučoval. Ne, o Bardu také nikdy nic neřekl, je to „učení“ z původního tibetského bonu. Mahámudra a Buddha Šákjamuni? Najděte to v sútrách – jsem na vás zvědav. Bodhisattvové, které jste zmínili, jsou z hlediska probuzených největším podvodem v celém -ismu, NE, osvícení není obchod, který přijmeš nebo ne. Nepíši z hlediska odporu, ale z hlediska toho, kdo ví a chápe více než vy a protože jste na mé zdi, kterou navštěvuje dost lidí a máte pocit, že se mýlím, tak mi nezbývá než vám odpovídat, i když jste jak hodně ohraná a zaseklá deska a je to celkem nuda. Ale nic si z toho nedělejte – přesně takto si „své“ učení hájí kdejaký marxista, libertarián a nebo jiný blázen, co věří pohádkám na ovládání ovcí. Takže je to pánové zcela obráceně, ale v horším poměru: z 95% se mýlíte, věříte totiž tibetské nauce, které by se Šákjamuni hořce vysmál a z 5%, které v ní zbyli říkáte pravdu. Nejlegračnější je, že netušíte jak si máte svou ideologii obhájit, protože kromě tibetských hrátek vlastně o Dharmě/Dhammě nic nevíte. Pokud vás irituje co píši, tak si mě odeberte z přátel, abyste mohli mít dál a bez narušování pocit, že děláte něco, co má co do činění se skutečým historickým Buddhou.

Petr Novák odpovídá Jaroslav Knotek „Novák fanaticky vykřikuje svou vlastní pravdu včetně navážení se do těch, kdo nesouhlasí s jeho názorem a se snahou TB očernit.“ Fanatik je většinou vyznavač nějaké ideologie, nesedí to právě na vás? Máte prostor obhájit si, nebo rozporovat cokoliv co jsem zde napsal, ale nedokážete ani jedno z toho. Kdo tedy „očerňuje“ TB? Ten co říká „jak se věci mají“ a nebo naopak ten, co se snaží bez jakýchkoliv argumentů obhajovat to, co se mu nehodí? Pokud by si tuto naši diskuzi přečetl potencionální zájemce o TB, tak co by viděl? Dva chlapíky, kteří brečí, že jim někdo sáhl na „jejich“ hračky a přitom nemají jedinou věc, kterou by dokázali oponovat – jedinou, jen pocit, že se tohle o TB psát nesmí. Případný čtenář by tedy musel přijít na to, že studiem podobných věcí nemá smysl ztrácet čas, když ani ti co se toho zastávají, vlastně neví co a jak mají hájit. Jinak mi napsal do SZ další praktikant TB: „Vím, že to slyšíte nerad, ale mýlíte se. TB je čistá (!!!) Buddhova Dharma.“ Chtěl jsem po něm, aby mi napsal jak k tomu došel a dostal jsem tuto odpověď: „Věřím tomu, že to v pálijských sútrách není. Slyšel jste o ústním odkazu?“ A na to jsem mu odepsal toto:“Takže mi tvrdíte, že v pálijském kánonu nejsou zapsány všechny Buddhovy sútry, které předával ústně, ale dál se některé předávali pouze ústně pro „elity“ a teprve v 7 či 8 století se objevili právě v Tibetu? A na základě tohoto tvrdíte, že se mýlím a mám mylné informace?“ A výsledek?: „Chápu. Mě ideologie nebo náboženství nezajímá. Mě zajímají metody, které vedou ke svobodě, a které fungují.“ Takže to samé co vy dva pánové, vlastně není o co se opřít, ale nemám pravdu a když nedokáže nic vyvrátit, tak ho to vlastně nezajímá, ale zajímá ho jen praxe, která se ovšem dá čerpat i odjinud, ale tam se netvrdí, že je to Buddhovou Dharmou. Pán má ovšem dvacetileté zkušenosti s TB, takže psal slušně, neurážel, ani se neurážel, takže vše v pořádku. Na konci jsem mu jen popravdě napsal, že má praxe je ještě o pět let delší. Tak rozporujte pánové a nebo si přiznejte, že prostě nedokážete rozpoznat, jestli mám pravdu nebo ne, protože máte jen velmi omezené zkušenosti a znalosti, které vám to neumožňují.